ALIMENTE bogate în MAGNEZIU care înlătură OBOSEALA

O mare parte a populației suferă astăzi de deficit de magneziu, din cauza solului sărac în minerale și a consumului excesiv de alimente procesate și ultra-rafinate. Lipsa acestui mineral afectează aproape fiecare organ din corp, și poate cauza o serie de simptome fizice și psihologice:

– oboseală, crampe și spasme musculare, convulsii, anxietate, dureri de cap, insomnie, depresie, ritm cardiac neregulat, tensiune arterială mare, cheaguri de sânge, etc.

Alimente bogate în magneziu

• Spanacul – 225 g de spanac ne oferă 150 mg de magneziu, fiind una din cele mai bune surse de acest mineral.

• Ciocolata neagră – este de asemenea una din cele mai bune surse de magneziu; o ciocolată ne poate oferi peste 50% din doza zilnică recomandată de magneziu; alegeți un sortiment cu peste 70% cacao, amăruie, fără lapte, cu un conținut redus de zahăr.

• Dovleacul – 225 g de dovleac conține 60 mg de magneziu; este de asemenea bogat în vitamina A, vitamina C, vitamina E, fier, cupru, potasiu, masngan și calciu.

• Semințele de dovleac – sunt foarte bogate în minerale; doar 64 de grame ne pot oferi 168 mg de magneziu, adică 42% din doza zilnică necesară, 58 mg de fosfor, 35 mg de calciu, 588 mg de potasiu, 44% din doza zilnică necesară de zinc și 22% din doza de cupru; sunt de asemenea o sursă bună de Omega-3 (49 mg).

• Smochinele – 600 g de smochine pot acoperi necesarul de magneziu într-o zi.

• Mazărea – 150 g ne oferă 70 mg de magneziu.

• Castraveții – 150 de grame ne oferă 40 mg de magneziu.

• Broccoli – 225 g conține 33 mg de magneziu.

• Orezul brun – 225 g de orez brun ne oferă 20% din doza zilnică recomandată de magneziu.

• Bananele – pe lângă potasiu, vitamina B6, vitamina C, fibre și alți compuși binefăcători (precum dopamină, catechine) conțin și magneziu; 225 g ne oferă 60 mg de magneziu, adică 15% din doza zilnică recomandată de magneziu.

• Avocado – acest fruct ne oferă 15% din doza zilnică recomandată de magneziu și multe grăsimi bune, importante pentru sănătatea cardiovasculară.

• Migdalele – 28 de grame de migdale conțin 20% din doza recomandată de magneziu într-o zi.

• Nucile caju – 28 g de caju conțin 20% din doza zilnică recomandată de magneziu.

• Lintea – 200 g de linte ne oferă 18% din doza zilnică recomandată de magneziu; conține foarte mult fier (37% din doza zilnică recomandată), vitamina B9 (90% din DZR), fosfor, mangan (49%), (36% din DZR), cupru (25% din DZR), potasiu (21% din DZR), zinc (17% din DZR).

• Măceșele – dr. Pavel Chirilă spune că acestea sunt fructele cu cel mai bogat conținut în magneziu; sunt la fel de bogate în calciu, și conțin doze mari de vitamina C (28 g furnizează 199% din DZR și 24% din DZR de vitamina A).

Folosindu-vă de această listă de ingrediente, vă puteți pune creativitatea la lucru pentru a prepara felurite mese sănătoase și energizante. De pildă, bananele se pot combina cu spanac și avocado în salate sau smoothie-uri, orezul cu mazărea, fierte, lintea cu broccoli, fierte, ciocolata neagră cu bananele într-un smoothie, și așa mai departe.

Sursa: https://lataifas.ro/alimentatie-sanatoasa/103058/alimente-bogate-magneziu-care-inlatura-oboseala/?fbclid=IwAR09eGh2nezvv5YF2Q_IGdyS6LGBd00DIac2eQUbPTovAphIxtJSmV9J5Eo

error: Content is protected !!